Założenie Konta PBN

  1. Na stronie https://pbn.nauka.gov.pl/core/#/home wybieramy „Zaloguj/załóż konto” w prawym górnym rogu:

    zrzut z ekranu strony internetowej pbn.nauka.gov.pl
  2. Pod formularzem logowania, wybieramy opcję „Zarejestruj się”.
  3. Następnie wypełniamy formularz rejestracyjny, podając wszystkie wymagane dane (zalecamy założyć konto na adres e-mail, który jest naszym kontem osobistym).
    formularz rejestracyjny
  4. W wiadomości otrzymanej na podany przez nas adres e-mail potwierdzamy rejestrację, klikając „Przejdź do serwisu”. Od tego momentu konto PBN jest aktywne.
  5. Po aktywacji konta, przy pierwszym logowaniu, system PBN proponuje połączenie z kontem ORCID. W tym celu klikamy klawisz „ORCID”, potwierdzamy zgodę na dostęp bazy PBN do naszych danych w serwisie ORCID poprzez kliknięcie przycisku „Authorize”.
  6. System przekierowuje nas do rejestru POL-on – wpisujemy numer PESEL (serię i numer dokumentu podajemy tylko w przypadku, jeśli nie mamy numeru PESEL) i zatwierdzamy, klikając „ZAREJESTRUJ”.
  7. Realizacja wskazanych czynności powoduje, że na  koncie użytkownika PBN widoczne są oba profile: Profil Naukowca POL-on i Profil ORCID (widoczny numer ORCID). Konto zostało pomyślnie powiązane.


UWAGA!
Jeżeli dotychczas nie posiadaliśmy  rejestracji w systemie POL-on (np. nie byliśmy pracownikiem/zleceniobiorcą żadnej instytucji z systemu szkolnictwa wyższego, doktorantem ani studentem), powiązanie systemu PBN i POL-on nie będzie możliwe do czasu zarejestrowania pracownika przez Dział ds. Pracowniczych i Socjalnych w odpowiednim module systemu POL-on. Rejestracja w module Pracownicy będzie możliwa najwcześniej w pierwszym dniu obowiązywania stosunku pracy. W takim przypadku prosimy o pominięcie kroku łączenia konta POL-on z PBN do czasu rejestracji Państwa osoby w POL-on. Po wznowieniu działań na koncie ORCID można skorzystać z pomocy  opisanej w pod-zakładce „POŁĄCZENIE KONTA ORCID Z PBN I POL-on”.

W przypadku problemów technicznych z kontem PBN, uprzejmie prosimy o kontakt z HelpDeskiem systemu. Przesłanie pytań jest możliwe po kliknięciu na stronie PBN w ikonkę „HELP DESK” (jasny górny panel, prawy róg). Do przesyłania zapytań nie ma wymogu posiadania konta PBN

Deklaracja dostępności